Regulamin
1 Definicje
1. Serwis internetowy – serwis internetowy dostępny pod adresem www.dietline.com.pl.
2. Usługodawca – Dietline Catering Dietetyczny Elżbieta Jędrzejewska z siedzibą: ul.Romera 89, 20-487 Lublin, NIP 5651141796 REGON: 383899400
3. Produkt – program dietetyczny o łącznej kaloryczności od 500 kcal do 3500 kcal, dowożony jednorazowo, codziennie w zestawie na który składa się od 1 do 5 zbilansowanych posiłków. Każdy posiłek posiada etykietę z nazwą dania (tj. Śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja oraz ilością kalorii).
4. Do zestawu dołączone jest menu w formie papierowej z nazwą dnia oraz informacją o kolejności spożywania posiłków. Na menu widnieje również informacja na jaki dzień zostały przygotowane posiłki. Posiłki po dostarczeniu do czasu spożycia powinny być przechowywane w lodówce. Każdy zestaw jest spakowany w torbę, opatrzony kartką z rodzajem diety oraz danymi KLIENTA umożliwiającymi kurierowi dostarczenie zestawu.
5. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której prawo przyznaje zdolność prawną zawierająca umowę z Usługodawcą.
6. Konsument – osoba fizyczna dokonująca z Usługodawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
7. Usługa – usługi elektroniczne świadczone przez Usługodawcę za pośrednictwem Serwisu internetowego.
8. Umowa – umowa zawierana na odległość pomiędzy Klientem a Usługodawcą za pomocą Serwisu internetowego, której przedmiotem jest zamówienie przez Klienta Produktu lub Towaru.
9. Konto klienta – zbiór informacji o Kliencie (w tym danych adresowych Klienta oraz historii jego zamówień) znajdujący się w systemie teleinformatycznym Usługodawcy.
10. Okres abonamentowy – okres czasu, w trakcie którego Usługodawca realizuje na rzecz Klienta dostawę Produktu.
11. Formularz zamówienia – formularz dostępny w Serwisie internetowym umożliwiający dokonanie zamówienia.
12. Formularz rejestracji – formularz dostępny w Serwisie umożliwiający utworzenie Konta klienta.
13. Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
14. Towar – wszelkie towary prezentowane w Serwisie internetowym, nie będące Produktem w rozumieniu niniejszego Regulaminu.
2 Postanowienia ogólne
1. Niniejszy regulamin określa: rodzaje, zakres i warunki świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem serwisu www.dietline.com.pl, oraz zasady: zawierania, realizowania i rozwiązywania umów, prawa i obowiązki klienta i sprzedawcy, odstąpienie od umowy oraz postępowanie reklamacyjne.
2. Klient wyraża zgodę na gromadzenie, przechowywania i przetwarzanie przez Usługodawcę danych osobowych w celu realizacji usługi. Szczegółowe warunki gromadzenia, przetwarzania oraz ochrony danych osobowych przez Usługodawcę określa „Polityka prywatności” Serwisu internetowego.
3. Klient korzystający z usług Usługodawcy zobowiązany jest do przestrzegania
niniejszego Regulaminu.
4. Wszelkie ceny podane na stronie Serwisu internetowego podawane są w polskich złotych (PLN), są cenami brutto zawierającymi wszystkie niezbędne składniki.
5. W sprawach nieuregulowanych regulaminem mają zastosowania obowiązujące przepisy prawa.
3 USŁUGI I OGÓLNE WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG
1. Usługodawca za pomocą Serwisu internetowego świadczy drogą elektroniczną następujące usługi: prowadzenie Konta klienta w Serwisie, umożliwienie składania zamówień na Produkty oraz Towary, za pomocą Formularza zamówienia.
2. Usługi określone w ust. 1 świadczone są nieodpłatnie.
3. Umowa o świadczenie usługi, o której mowa w ust. 1 lit. a, zawierana jest z Klientem na czas nieokreślony w momencie dokonania przez niego poprawnej rejestracji w Serwisie internetowym za pomocą Formularza rejestracji.
4. Umowa o świadczenie usługi, o której mowa w ust. 1 lit. b, zawierana jest z Klientem na czas oznaczony w momencie przystąpienia przez niego do wypełniania formularza oraz ulega rozwiązaniu z chwilą odstąpienia od wypełnienia formularza lub z chwilą przesłania wypełnionego formularza Usługodawcy.
5. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z usługi elektronicznej świadczonej przez sprzedawcę: urządzenie z dostępem do sieci internetowej (komputer, tablet, smartphone), przeglądarka internetowa obsługująca pliki cookies oraz javas script, dostęp do poczty elektronicznej.
4 RODZAJE I ZAKRES USŁUGI ELEKTRONICZNEJ
1. Sprzedawca świadczy usługę elektroniczną polegającą na udostępnieniu formularza zamówienia.
2. Sprzedawca nie wymaga posiadania konta na stronie internetowej w celu korzystania z formularza zamówienia.
3. Usługa elektroniczna świadczona jest przez sprzedawcę bezpłatnie.
4. W celu skorzystania z formularza zamówienia należy : wejść na stronę internetową, wybrać rodzaj diety, uzupełnić formularz zamówienia. W formularzu zamówienia należy wskazać dzienne zapotrzebowanie kaloryczne oraz wskazać czas trwania diety i datę jej rozpoczęcia. Po uzupełnieniu tych danych należy nacisnąć przycisk „dodaj do koszyka”, w przypadku zgodności zamówienia należy nacisnąć przycisk „przejdź do kasy i ustal adres dostawy”, uzupełnić dane i wybrać metodę płatności a następnie nacisnąć przycisk „złóż zamówienie”, po prawidłowym złożeniu zamówienia, Sprzedający potwierdza jego przyjęcie za pośrednictwem poczty elektronicznej.
5 ZAWARCIE UMOWY ORAZ PŁATNOŚĆ
1 Do zawarcia umowy dochodzi w momencie :
prawidłowego wypełnienia formularza zamówienia, zaakceptowania regulaminu oraz uregulowania płatności,
złożenia zamówienia telefonicznego lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, które obejmuje: dane osoby składające zamówienie, adres dostawy, rodzaj i kaloryczność zestawu, zaakceptowania regulaminu oraz uregulowaniu płatności.
2 Płatność zostaje uregulowana w momencie:
zaksięgowania wpłaty na koncie sprzedawcy,
przesłania potwierdzenia przelewu sprzedawcy w formacie pdf., które zawiera dane klienta i numer zamówienia.
poinformowania sprzedawcy, że płatność zostanie uregulowana w sposób, o którym mowa w ust. 4 pkt. 3 i 4 niniejszego paragrafu.
3 Płatność należy zrealizować w pełnej kwocie w terminie 2 dni od momentu prawidłowego wypełnienia formularzu zamówienia. W przypadku braku zapłaty w wskazanym terminie, umowa nie zostaje zawarta.
4 Płatność może zostać wykonana w następujący sposób:
przelewem tradycyjnym na rachunek sprzedawcy,
za pośrednictwem operatora płatności internetowych,
zapłatę przy odbiorze zamówienia,
z wykorzystaniem vouchera.
5 Wykonanie płatności, o którym mowa w ust. 4 pkt 3 i 4 może zostać zrealizowany jedynie w przypadku składania zamówienia telefonicznego ( tu czekamy na opinię ) lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz zamówienia na stronie internetowej.
6 Sprzedawca potwierdza zawarcie umowy poprzez wysłanie e-maila do klienta.
7 Umowa zawierana jest na czas wskazany w formularzu zamówienia. Po upływie tego okresu dochodzi do rozwiązania umowy
6 Vouchery, akcje promocyjne, kody rabatowe
1 Sprzedawca ma prawo do dokonywania bieżących zmian cen oraz przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych.
2 Akcje promocyjne nie podlegają łączeniu, chyba że regulamin danej promocji stanowi inaczej.
4 Realizacja vouchera odbywa się przy złożeniu zamówienia telefonicznego lub za pośrednictwem poczty elektronicznej. Cena zostanie pomniejszona o kwotę vouchera lub też voucher pokryje w pełnej wysokości cenę. W przypadku, gdy cena jest mniejsza od kwoty vouchera, klient nie jest uprawniony do otrzymania środków pieniężnych stanowiących różnicę pomiędzy ceną a voucherem.
5 Voucher może zostać tylko raz wykorzystany.
6 Voucher nie podlega wymianie na środku pieniężne
7. Realizacja dostaw
1 Sprzedawca rozpoczyna realizację dostaw po zawarciu umowy zgodnie z § 4 regulaminu.
2 Klient jest informowany w sytuacji kiedy sprzedawca nie realizuje dostawy w wybranym przez klienta obszarze.
3 Dostawa odbywa się od niedzieli do piątku, pod adres i przez okres zgodny z zawartą umową. Dostawa diety odbywa się od około 16:30 do 23:30, lub z rana od 7:00 do 10:00.
4. W przypadku zaistnienia przyczyn niezależnych od Sprzedawcy, godziny dostawy wskazane w ust. 4 mogą ulec zmianie.
5 W przypadku gdy umowa obejmuje dni, które nie są dniami roboczymi, sprzedawca dostarcza dostawę na dwa dni.
6 W dni ustawowo wolne od pracy, które są dniami roboczymi, sprzedawca po uzgodnieniu z klientem może zmienić termin dostawy.
7 Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania lub odmowy realizacji umowy w następujących przypadkach:
braku dokonania płatności lub też nieuregulowaniu zaległości,
braku możliwości uzgodnienia z klientem miejsca i terminu dostawy.
rażącego naruszenia przez klienta postanowień niniejszego regulaminu.
DietLine zastrzega sobie prawo do pozostawienia paczki pod wskazanym w zamówieniu adresem jeśli klient nie jest obecny pod wskazanym adresem lub nie obiera telefonu w godzinach dostawy cateringu.
8. Reklamacje/Zmiana i anulowanie zamówienia
1 W razie nieprawidłowego sposobu realizacji umowy z niniejszym regulaminem, klient ma prawo do złożenia reklamacji.
2 Reklamacja powinna zawierać :
dane klienta,
numer zamówienia,
określać na czym polega nieprawidłowa realizacji umowy.
3 Reklamacja powinna zostać przesłana za pośrednictwem poczty elektronicznej.
4 Sprzedawca jest zobowiązany do rozpatrzenia reklamacji w terminie 7 dni roboczych.
5 Odwołanie, zawieszenie bądź anulowanie zamówienia diety, następuje online lub telefonicznie na dwa dni robocze przed faktyczną realizacją ZAMÓWIENIA do godziny 10:00, w przeciwnym wypadku, klient ponosi koszt za ten dzień diety, według cennika obowiązującego na stronie www.dietline.com.pl
6 Zawieszone dni diety, można wykorzystać w terminie nie dłuższym niż 30 dni kalendarzowych licząc od pierwszego dnia zawieszenia diety. Po tym terminie niewykorzystane dni diety przepadają.
09. Odpowiedzialność
1 Sprzedający realizuje umowę na podstawie danych przekazanych przez klienta w trakcie wypełniania formularza zamówienia.
2 Sprzedający informuje, że catering dietetyczny może obejmować posiłki, które mogą zawierać składniki uczulające.( Zboża zawierające gluten, Skorupiaki i produkty pochodne, Jaja i produkty pochodne, Ryby i produkty pochodne, Orzeszki ziemne (arachidowe) i produkty pochodne, Soja i produkty pochodne, Mleko i produkty pochodne (łącznie z laktozą), Orzechy, tj. migdały (Amygdalus communis L.), orzechy laskowe (Corylus avellana), orzechy włoskie (Juglans regia), orzechy nerkowca (Anacardium occidentale), orzeszki pekan (Carya illinoinensis (Wangenh.) K. Koch), orzechy brazylijskie (Bertholletia excelsa), pistacje/orzechy pistacjowe (Pistacia vera), orzechy makadamia lub orzechy Queensland (Macadamia ternifolia), a także produkty pochodne, Seler i produkty pochodne, Gorczyca i produkty pochodne, Nasiona sezamu i produkty pochodne, Dwutlenek siarki i siarczyny, Łubin i produkty pochodne, Mięczaki i produkty pochodne).
3 W przypadku wątpliwości klienta, co do braku przeciwskazań do spożywania określonych składników, klient powinien skonsultować je z lekarzem.
4 Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w związku z ujawnieniem się schorzeń uprzednio nieznanych klientowi oraz szkód, które powstały w związku z nieodpowiednimi informacjami przekazanymi sprzedawcy oraz braku konsultacji lekarskiej.
10. Postanowienia końcowe
1 Wszelkie treści zamieszczone na stronie Serwisu internetowego (wliczając w to grafikę, teksty, układ stron i logotypy) korzystają z ochrony przewidzianej dla praw autorskich i są wyłączną własnością Usługodawcy. Wykorzystywanie tych treści bez pisemnej zgody Usługodawcy skutkuje odpowiedzialnością cywilną oraz karną.
2 Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. O zmianie Regulaminu Usługodawca powiadomi na stronie Serwisu internetowego na co najmniej 7 dni kalendarzowych przed wejściem w życie zmian w Regulaminie. Zmiana postanowień Regulaminu nie ma zastosowania do Klientów, którzy złożyli zamówienie w czasie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu.
3 W pozostałych kwestiach nieuregulowanych zapisami niniejszego Regulaminu mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego.
4 Klient będący konsumentem ma prawo do skorzystania z pozasądowych metod rozstrzygania sporów i dochodzenia roszczeń w drodze mediacji lub sądu polubownego. Niezależnie od tego Klient może zwrócić się o pomoc do miejskiego (powiatowego) rzecznika konsumentów. Wszelkie niezbędne informacje można uzyskać na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem www.uokik.gov.pl.
5 Spory powstałe w wyniku świadczenia usług na podstawie niniejszego Regulaminu zostaną poddane pod rozstrzygnięcie sądowi powszechnemu według wyboru Klienta zgodnie z właściwymi przepisami prawa polskiego.
6 Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w regulaminie.